Stallhund

Att vara stallhund betyder tidiga mornar, men i morse var det löjligt tidigt.....Klockan 2.45 ringde mattes klocka - och hon klev upp! Jag gäspade trött och tittade på henne med mina tröttaste ögon, men matte klappade om mig å sa att vi skulle på jobbet - en av hästarna var sjuk. Sagt å gjort kl. 3.30 var vi på jobbet. Matte tog ut hästen ur boxen och började gå runt runt i ridhuset - jag har inte fattat det där rikigt - om man är sjuk så vill man väl ligga still eller??
Matte sa att hästen hade ont i magen och behövde röra på sig för att få fart på magen - ok, jag ska hjälpa honom! Jag hittade en vante som jag sprang runt runt med för att pigga upp stackarn, men han gav mig onda ögat och var inte alls på humör för att leka. Efter en stund så gick vi för att vila på kontoret matte knappade på datorn och ja la mig för att sova en stund. efter ett tag sa matte att det var dags att gå igen med hästen. Inne i ridhuset hittade jag snabbt vanten och försökte ännu en gång liva upp kraken - men inte det - han ville vara ifred. Efter en stund så slappnade han av lite och hälsade på mig med sina gigantiska näsborrar. Vi stod en stund och nosade på varandra.....jag tror att jag har fått en ny vän, tröttaKaktus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0