Bomull

I dag hade brorsan så där tråkigt igen, han gillar itne att vara på mattes och mitt kontor. Så när matte gick ut en stund så öppnade han en jätteförpacning med bomull. Sedan spred han ut bomullen över hela mattes rum......men hallå vad håller du på med! Jag försökte säga till onom men han var lycklig i bomullen och for omkring med den som att han hade vunnit högsta vinsten. Jag satte mig längst under mattes skrivbord så att h on skulle förstå att det inte var jag.

Matte kom bara en liten stund efter brorsan hade fått tag i bomullen men som sagt han hade lyckats sprida ut det mesta av bomullen redan. Jag satt längst in i rummet..matte är en klok matte så hon såg att det inte var jag - men man skäms ju lite å brorsans vägar. Brorsan däremot han försökte inte ens få matte att tro att det inte var han - han var helt täckt i bomull, mellan tänderna mellan klorna och över resten av kroppen. Matte som är en lugn matte - plockade ihop förödelsen - suckade lite - och fortsatte att jobba. Brorsan skämdes nog lite ändå och gick å la sig å sov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0