I går mötte jag en varg....

.hund, men jag trodde det var en varg - det var det STÖRSTA hund jag har sett!

Jag, matte, lillhusse och mattes brorsdotter Tora var ute promenad, när det helt oväntat dök upp en JÄTTEHUND bakom oss - jag varnade matte  - men matte sa att hon skulle sköta snacket - och lika glad är jag för det.
Vargen eller hunden morrade och visade tänderna, matte fick hålla bort den från mig med våld. Jag gick bakom mattes ben och försökte göra mig så liten som jag bara kunde - men han fattade inte, han bara fortsatte morra och visa mig tänderna - dom var STORA det kan jag lova.
Lillhusse höll på att ramla i diket av rädsla och matte fick kämpa för att hålla vargen ifrån mig. Efter ca 5 minuter kom vargens matte och då brakade det lös ännu värre - vargens matte fick dra den i svansen och i halsbandet för att få den ifrån oss - läskigt!
Matte klappade om mig och sa att jag skött mig bra -
bra? det heter själbevarelsedrift! Jag är ju inte dum :)

Jag och min "barnmorska" på utställning i Skellefteå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0