Kallt om tassarna..

Nu börjar jag fatta vad matte menar när hon säger att det är höst. Det börjar bli kallt om tassarna när man är ute, ganska skönt att komma in i värmen efter en stärkande promenad.
Idag har brorsan och jag tuggat ben och njutit av dagen på mattes jobb. Efter jobbet åkte vi runt runt i stan och gjorde, som matte sa, en massa ärenden. Lillhusse kom hem också, honom skjutsade vi till en föreläsning om fysik - han var jätteglad när vi hämtade tillbaka honom - han pratade en massa om partiklar och ånga å allt vad det var, han hade fått träffa sin största (nu levande) idol, Patrik Norqvist. Patrik är bland annat med i Boston TeaParty på TV han kan en massa om fysik och är duktig på att förklara säger lillhusse.
Jag och brorsan fick i allafall se en massa kul idag medan matte gjorde sina ärenden - kändes som att vi åkte runt hela stan. På kvällen tog vi en promenad med lillhusse och matte innan vi åkte till Stöcksjö för att hämta vinterdäck - matte är orolig att hon ska kana runt på vägen som jag kanade runt på den isiga vattenpölen - hihi.
Brorsan han är jättekramig av sig - ska bara sitta i mattes knä - jag tror att han saknar lillmatte  nu när hon är borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0