Nynäs ville inte leka med mig´....

I dag när vi skulle gå på morgonfika på jobbet så studsade jag upp till cafeterian i hopp om att min kompis Nynäs skulle vara där. Du vet Nynäs  - katten som jag brukar leka med. Jag såg honom inte så jag la mig brevid matte medan hon fikade. Men så såg jag honom han hade gömt sig för mig - i fönstret. Jag gick fram till honom och viftade som attan på svansen för att få igång honom men han bara satt där och ignorerade mig....vilken kompis - sån är då inte jag!
Efter en stund hörde jag hur matte och alla andra skrattade och tittade på mig - vadå?? Jag gick till matte och undrade varför dom skrattade så ...men lilla vän sa matte......det där är inte Nynäs - det är en leksakshäst! Åh ägd hade lillhusse sagt - jag som tyckte det såg precis ut som Nynäs.......
Men det känns skönt iallafall att Nynäs fortfarande är min polare och inte struntar i mig när jag vill leka - som den där leksakshästen gjorde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0