Rosetthus!

I går var vi i Boden på sån utställning igen. Massor av hundar - alla såg ut som jag - slanka, snabba vinthundar...... Fast matte säger att jag inte alls är en slank, snabb vinthund utan en gullig mjuk lagom rund weaten. Men i alla fall - det var en massa fina hundar där- och en massa rosetter som fanns att få! kom igen - jag är med.....vet hur det går till!

Men allt vad dagen led så började jag att inse att det var inte jag som skulle få rosetter idag. Brorsan var in och visade upp sig - gick väl sådär - han fick inga rosetter med sig hem den är gången - han som är så vacker - snål domare! championAddidas fick ett fint pris - certifikat - matte Ewa var så stolt! Men i övrigt så var det för en gång skull ganska lite priser i bilen på väg hem. Det roligaste på hela dagen var när vi kom hem igen - då sprang vi allihopa i vårat sandtag - det är bara så kul, men när man springer med så många Whippetar  så inser tillockmed en cooling som jag till slut - att jag inte är lika snabb - men kul är det ändå! - man gör ju så gott man kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0