mr Rogz

Idag träffade jag en ball kille - han hette John och kom från ett land långt borta! Matte sa att han kom från Sydafrika. Han kallade mig Buddy och klappade mig ömt på huvudet. Big John som han också kallas är Mr Rogz i europa, han säljer snygga halsband och koppel och min underbara bädda.
Matte och Ewa bjöd honom på stinkande fisk (surströmming) och kräftor - han tyckte att fisken luktade skit men smakade ok.  hihi han hotade alla med att han skulle ge igen när dom kom till Sydafrika, då skulle han bjuda på deras specialiteter.
Big John berättade också att de fattiga i Sydafrika åt Walkietakies - ni skulle bara ha sett mattes min
 - Vadå walkietalkies?
Big John berättade att Walkietalkies är huvudet och benen på en kyckling, de har nämligen inte råd med själva kroppen, så dom köpte Walkietalkies på kilopris. Matte tyckte att det var ett roligt namn - men ville inte gärna smaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0