Trodde inte det var sant....

När matte väckte mig tidigt i fredags morse. Vi skulle till jobbet, matte pratade något i telefon om en sjuk häst. När vi kom ut till bilen fick matte skrapa bort is från rutorna - det var kul att titta på! På radion sa dom att klockan var kvart över fyra. När vi kom fram till jobbet så gick vi direkt in i stallet - attans - jag som trodde jag skulle få sova en stund till på kontoret. inne i stallet låg nästan alla hästarna och sov - wow fick lust att nafsa dom i svansen allihopa hihihi Vi tog ut den sjuka hästen i ridhuset och gick runt runt med den - jag sprang bakom på sparksäkert avstånd - har lärt mig att dom har ganska långa ben. Vi gick många varv den dagen hästen, matte och jag. Senare på kvällen när vi for hem var matte ledsen. Jag slickade hennes tårar och hon berättade att hästen vi vallat under dagen hade fått åka till hästhimlen, jag hoppas att det finns gott om gräs där - för det gillar hästar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0