Uppfriskande promenad eller....

Idag har matte försökt att göra klart renoveringen av sitt rum, som hon har hållit på med länge. Brorsan och jag tyckte dock att det var lite tråkigt så vi gjorde en gemensam kupp och visade matte vänligt men bestämt att vi ville ut. Matte tittade på oss och sa...är ni riktigt säkra på det? Matte började klä på sig både långkalsonger och mössa och hon tog på Brorsan inte bara ett täcke utan två...vad är det här tänkte jag, tills jag kom ut....
Det blåste snålblåst i skägget och var ca 18grader kallt. Brorsan började ångra sig redan på bron, men matte skrattade och sa -Ja det var ni som ville ut!
Vi var ute i närmare en timme och vi uppfattade nog alla promenaden olika.
Matte gick fort, halkade på de osandade vägarna och sa till oss flera gånger att det vore att föredra om vi drog åt samma håll. Brorsan han gick före oss och ville att promenaden skulle ta slut så fort som möjligt, han hoppade på stället så fort jag stannade, medan jag strosade på i godan ro och stannade titt som tätt för att lukta på allt möjligt. Så¨när vi kom hem så var jag nöjd, brorsan frös och matte log och fortsatte med sin renovering. Jag hoppas att det är lite varmare ute i morn.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0