virrhönor...

Idag har mattarna sprungit runt som virrhönor här hemma och rivit och slitit i julgrejer och garderober, kanske har det något att göra med att jag försökte visa dom att jag var lite less på granen som stått mitt i rummet. Jag har inte rört den på hela julledigheten, men idag tog mitt tålamod med denna tingest slut. Jag började plocka loss de små röda kulorna och provbet i grenarna. Matte förstod vinken och sa att nu skulle den glada julen helt ut :)
Medan mattarna stökat bort granen m.m. så har jag försökt att hålla ställningarna så gott det gått och Brorsan har tuggat ben och legat och skällt på mig så fort jag har gått förbi.
Mitt på dagen så kom tantFina och championAddidas förbi och undrade om vi inte ville följa med ut och springa lite - gissa om jag blev glad!  Vi var ute i en timme och busade i snön. TantFina var lite trött i bena och tog det ganska lungt medans vi andra rände runt.

På kvällen så fick matte för sig att hon skulle borsta mig ....igen.....
men så här i efterhand så var det ganska mysigt!
På bilden så ligger jag på min absoluta favoritpuff :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0