jaha då var det klippt igen.....

På lördagsmorgonen så förstod jag varför matte badat mig så sent en fredagskväll. Jag skulle nämligen få träffa alla mina systrar (nästan) å då vill man ju vara ren och fin.
Vi åkte ut till en ö och träffade alla systrarna (nästan) utom en som bor i Norge och en som bor i Ö-vik - men kul var det! Ända tills vi gick in i en stuga - å då fattade jag ännu bättre varför jag blev borstad och fejad med kvällen innan. Vi skulle alla bli klippta - men hallå - mitt i vintern? Matte säger att jag är gullig med allt mitt lurv till päls.....
Men efter en stund så stod vi alla på små bord och blev tillklippta - all den sköna varma pälsen rök - nej inte rikigt men det känndes så. Matte åkte bort ett tag och lämnade mig med flatcoatedAngelica - hon är snäll så det kändes ok! Men allt eftersom timmarna gick så hade jag mindre och mindre hår och jag undrade om matte skulle känna igen mig när hon kom tillbaka.... men varför oroade jag mig - så klart att matte kände igen mig - jag hade ju den långa luggen kvar hihihi
Dagen slutade i allafall bra då vi på slutet av dagen fick leka en stund allihopa ute!
Så  nu ser jag ut som en terrier igen som Ewa skulle ha sagt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0